top of page
einat shimshoni

ראיון עם יעל חן - מעצבת אירועים


אחרי תרדמת קורונה ארוכה, הרגשתי שאני צריכה משהו שינער אותי מלמטה למעלה, אז ניפגשתי לשיחה עם אחת המעצבות הכי מוטרפות שיש והיא בהחלט העיפה לי את המוח. קבלו אותה:


מי זאת יעל?

בת 38, אמא לארבעה, מתגוררת בקרית נטפים והבעלים של סטודיו למה


קצת על הסטודיו

הסטודיו נותן שירותי עיצוב רחבים שכוללים גם עבודות מיתוג, עיצוב לפרסום ומוצרי דפוס אבל עיקר עבודת הסטודיו היא בעיצוב להפקות אירועים עבור חברות וארגונים.

כיום יש לי בסטודיו עוד עובדת אחת מלבדי אבל בימים אלו אני בחיפושים אחר סטודיו גדול יותר שאוכל להכניס אליו עובדים נוספים כי אני כבר לא מצליחה להשתלט על כל העבודה.


איך הגעת לתחום הזה של הפקת אירועים?

בתחילת דרכי עבדתי בבית דפוס בתל אביב. עבדתי שם במשך ארבע שנים ולמדתי המון על תהליכי עבודה נכונים ועבודה עם חומרים שונים. בשלב מסוים גם הגעתי לעמדת ניהול בבית הדפוס אבל אחרי שהילדים נולדו זה כבר היה עמוס מדי והפכתי להיות עצמאית. בהתחלה התעסקתי הרבה בתחום של הדפסות על זכוכית.

ב-2016 פנה אלי חגי מגידו שיש לו חברה של הפקת אירועים וביקש ממני עיצוב לפלייר. מהפלייר הזה הגיעו עבודות נוספות והוא בעצם זה שהכניס אותי לעולם של הפקת אירועים. אנחנו עובדים ביחד כבר שבע שנים שזה דבר מאוד לא רגיל בתחום הזה. רוב חברות ההפקה מחזיקות מעצבים אין-האוס ולא מוציאים עבודה קבועה החוצה, בטח לא לסטודיו קטן כמו שלי. אבל שיתוף הפעולה ביני לחגי עובד טוב וגם כשלקוחות שלו מבקשים לעבוד עם מעצבים שלהם, חגי לוחץ שאני אעשה את העבודה.

בזכות העבודה עם חגי, מפיקים נוספים נחשפו לעבודה שלי וכך הפקת האירועים הפכה להיות הנתח העיקרי של הסטודיו. זה כיף גדול כי זאת עבודה שמאפשרת הרבה חופש יצירתי וכל פרויקט הוא משהו חדש שצריך לבנות מאפס. לפעמים דברים עוברים מפרויקט אחד לאחר כי לקוח ראה משהו שעשינו ומתעקש שהוא רוצה בדיוק כזה, אבל אני ממש משתדלת שזה לא יקרה. למשל, עשינו כבר שלושה אירועים בקונספט של אליס בארץ הפלאות, אבל לא אסכים לעשות עוד אחד כזה כי אני מרגישה שכבר אין לי מה לחדש שם.


איך מתנהלת העבודה? מי מחליט על הקונספט? מה המקום שלך בתהליך?

זה משתנה מפרויקט לפרויקט. לפעמים אני מקבלת קונספט שלם ומגובש ולפעמים אומרים לי "זה האירוע, תעשי מה שנראה לך". היה למשל אירוע של מלון ריץ קרלטון. הם רצו נשף חורפי אבל לא היה קונספט מגובש מעבר לזה ואני הבאתי את הרעיון של רחוב לונדוני. הפכנו את כל המבנה שלהם ללונדון בחורף.




לפעמים יש לי כל מיני רעיונות שמתחשק לי לבצע ואני אומרת למפיק "תמצא לי אירוע שמתאים לזה". היה אירוע פורים שעשינו בהשראת הסרט קוקו כי זה משהו שממש רציתי לעשות והצלחתי לשכנע את מפיק ללכת על זה. אבל גם כשמגיע קונספט מגובש, המפיק נותן לי מקום להביא את הרעיונות שלי. העבודה היא תהליך חשיבה משותף ומאוד יצירתי.




לפעמים אני באה עם רעיונות ואז מתברר שאין תקציב כדי לממש אותם וצריך לחשוב על פתרונות אחרים. עם השנים השתכללנו ואנחנו כבר מכירים יותר חומרים ויודעים עם מה אפשר וכדאי לעבוד. למשל באירוע של שטראוס בקונספט של אליס בארץ הפלאות, בנינו שערים גדולים מחיתוך של קאפה ועשינו שמשונית גדולה עם חיתוכים של דלתות.





ספרי קצת על תהליך העבודה. ממה את מתחילה? מאיפה את לוקחת השראה?

אני מתחילה תמיד במחקר. מחפשת מידע על הנושא שאני הולכת לעבוד עליו. לפעמים זה על תחומים שאני לא מכירה בכלל, כמו אירוע ההשקה שעשינו לחברת בירד על המטוס החדש שלהם. אני לא מבינה כלום במטוסים. עד שקיבלתי את הפרויקט הזה, בכלל לא ידעתי שיש בארץ חברה שבונה מטוסים. הקונספט של האירוע היה רטרו, אז הלכתי לחפש עיצובים של מטוסים ישנים. אני נמצאת המון בפינטרסט ונעזרת הרבה בפלטות הצבעים שלהם. במקרה של בירד לקחתי פלטת צבעים ונתתי לה מראה מעושן יותר בשביל אפקט הרטרו.

את העיצוב אני מתחילה תמיד בטיזר, שהוא התמצית של השפה העיצובית ושל הצבעוניות שתלווה את האירוע. החלק המבאס עם הטיזר הוא שלרוב הוא נשאר על ריצת הסטודיו. היחיד שרואה אותו זה הלקוח והוא לא יוצא החוצה כחלק מהאירוע עצמו.



אחרי שיש קונספט עיצובי מגובש אנחנו מתרגמים אותו לכל הפונקציות של האירוע. אם יש דוכני אוכל, הם יהיו מעוצבים בהתאם. אם יש בר אלכוהול אנחנו נעצב גם אותו עד לפרטים הקטנים, כולל תחתיות לכוסות.

האירועים כאלו אנחנו רוצים לייצר חוויה. באירוע של בירד, שהיה אירוע משפחות, היו תחנות הפעלה לילדים. יצרנו מעין דרכון עבור כל ילד שהוא יכול להחתים בכל אחת מהתחנות.




מהו אירוע החלומות שלך? איזה אירוע היית רוצה לעצב?

ממש לא מזמן עיצבתי את האירוע השנתי של מגזין אוטו, שהיה סוג של הגשמת חלום מבחינתי כי אני מאוד אוהבת מכוניות ונהיגה. כשהמפיקה התקשרה להגיד לי של מי האירוע, עניתי לה במקצועיות מאופקת אבל איך שסגרתי את הטלפון צרחתי "ישששששש!!!!"

אירוע שממש בא לי לעשות זה אירוע בקונספט של מלחמת הכוכבים. אם הייתי יכולה לעצב השקה של הסרט הבא, זה היה נפלא, למרות שלא נראה שיהיה עוד סרט.


טיפים למעצבות אחרות

תמיד תנסו לאתגר את מה שלמדתן ואת מה שאת יודעות ולעשות את הדברים אחרת. זה מה שמשמר את היצירתיות.

ומצאו לכן ספקים שאתן יכולות לעבוד איתם לאורך זמן. אני עובדת עם אותו בית דפוס כבר ארבע-עשרה שנה (בית הדפוס בו התחלתי את דרכי). ההיכרות הקרובה גם מייעלת את העבודה וגם חוסכת כסף. יש פחות טעויות ותקלות כי הם מכירים אותי ואת שיטות העבודה שלי ואני מכירה אותם ויודעת מה בדיוק לבקש. מעבר לזה, ספר שמכיר אותך ויודע שאת מביאה לו הרבה עבודה, גם יתאמץ בשבילך ויעשה עבורך מעבר כשצריך.

גם העבודה מול חגי היא מאוד יעילה כי אנחנו עובדים יחד כבר שבע שנים ומבינים את הראש אחד של השנייה. בסופו של דבר הוא לקוח, אבל בחוויית העבודה הוא כמו שותף.


מוזמנים לבקר בדף האינסטגרם של יעל: https://www.instagram.com/yaelchenlama/

או בפייסבוק שלה: https://www.facebook.com/yael.chen.50



358 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page